Cilt Bakim Rutinim / Skin Care Routine

04 September 2014

Merhaba güzellikler,

Sac Bakim Rutinimden sonra sira günlük cilt bakimima geldi. Bu konuya iliskin de bircok mail aldim ve sorularinizi bu sekilde topluca cevaplamak istiyorum.

Öncelikle kesinlikle kusursuz bir cilde sahip degilim, allah askina. Buna kim inanir? Daha önceki yazilarimda da bahsettigim gibi, karma bir cilde sahibim. T-bölgem yaglanmaya yönelirken, dolayisiyla siyah nokta olusumuna oldukca müsaitken, yanak kisimlarimin faktörü normal. Ancak kullandigim ürünler sayesinde, yaglanmanin önüne gecebildim, gözeneklerimin kücülmesini saglayabildim ve siyah nokta olusumunu durdurabildim. Bu sayede daha taze ve saglikli isildayan bir cilt elde etmem mümkün oldu.

GENEL: Kendi cilt tipime uygun bakimimda dikkat ettiklerim, yag iceren ürünler kullanmamak, cildimi arindirmak ve gerektigi kadar nemlendirmektir. Özellikle yagli ciltlerde genellikle nemlendiriciler unutulur, oysa bu cok önemlidir. Bunun yani sira tükettiginiz besinleri de cildiniz yansitacaktir. Bu yüzden agirlikli olarak saglikli besinler tüketmenizde fayda var. Ama bunlari zaten cilt bakimina iliskin verdigim 10 ipucu yazimda anlatmistim. Gelelim cilt bakimimda kullandigim ürünlere...

TEMIZLEME: Makyajimi derinlemesine temizlemek icin L'Oréal Üc Etkili Temizleme Suyu'nu kullaniyorum (ürünlerin ayrintili incelemeleri icin isimlerinin üzerine tiklayin). Cidden harika bir üründür! Hassas cildimde hicbir olumsuz etkiye neden olmadi, aksine cildimi arindirmak icin birebirdi. Bununla makyajimi temizledikten sonra, sira Dermasence Temizleyici Mousse'a geliyor. Bunu bir cilt temizleme fircasinin üzerine sıkıp, cildimi bununla temizliyorum. Bu sekilde peeling etkisi yaratildigi icin, makyaj kalintilari ve gözeneklerim derinlemesine temizlenmis ve arindirilmis, dolayisiyla daha mat bir görüntü saglanmis oluyor. Cildimi, her iki günde bir degistirdigim yüz havlumla kuruluyor ve tonik olarak kullandigim Rosense Gülsuyu'na geciyorum. Bunu, bir pamuk yardimiyla yüzüme ve göz bölgeme tampon hareketlerle uyguluyorum ve iyice yediriyorum. Cildimi harika nemlendiriyor ve taze bir görünüm sagliyor. Cilt bakimimda kesinlikle vazgecilmezimdir gülsuyu! Tekrar tekrar söylüyorum, daha önce bu kadar etkili bir ürün görmemistim. Blogumdaki ayrintili incelemesini okuyunca neyi kastettigimi anlayacaksinizdir. :) Bu ürünleri günde iki defa olmak üzere, sabah uyandiktan ve aksam yatmadan önce uyguluyorum.


NEMLENDIRME: Acikcasi gülsuyunu kullanmaya basladigimdan beri cildim icin kullandigim nemlendiricileri biraktim diyebilirim. Gülsuyu cildime gerekli nemi verdi, yagdan arindirdi ve taze bir görünüm sagladi. O yüzden nemlendiriciler fazla gelmeye basladi. Ancak soguk mevsimlerde, cildimin daha cok neme ihtiyaci oldugunda Dermasence Cream Soft nemlendirici jeli kullaniyorum. Jellerin su bazinda olmasindan dolayi, yagli ciltlerde harika ürünlerdir! Göz cevrem icin, sadece gerekli oldugunu hissettigimde Clinique All About Eyes göz kremini uyguluyorum. Acikcasi bunun yerine de gülsuyu gecti. Sivilce olusumunu hissettigimde ise, söz konusu olan yerlere acil bakim icin Essence Pure Skin Anti-Spot Gel'i sürüyorum. Bu ürün tam bir dahi! Sivilce olusumunu durduruyor ve sabaha hicbir sey kalmiyor. Zaten olusmus olan sivilcenin üzerine sürüldügünde ise, bunun iyilesme sürecini hizlandiriyor. Son olarak da dudaklarima uyguladigim Labello Lip Butter Vanilla & Macadamia nemlendiricisine geciyorum. Bu ürün, dudaklarimi harika nemlendiriyor ve yumusacik yapiyor. Yatmadan önce kalinca sürüyorum, böylelikle sabaha yumusacik dudaklarla uyaniyorum. Ayrica kokusu da müthis!

Evet arkadaslar, iste bunlar benim günlük yüz bakimimda kullandigim ürünler. Kendi cilt tipinize göre, nemlendiricilere agirlik verebilirsiniz. Ancak dogal gülsuyunu kesinlikle tüm cilt tiplerine tavsiye ederim! Sizin cilt bakiminizda vazgecemediginiz, olumlu etkiler elde ettiginiz ürünler neler?


Herkese kusursuz bir gün diliyorum,
Eylem

12 comments :

  1. Haftasonu alınacaklar listesine eklendi rosense gül suyu ..eline sağlık:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkürler canim, hata yapmis olmazsin kefilim :).

      Delete
  2. en sevdigim postlar cilt bakimi, dermasence sanki bende bir ara kullanmistim cilt doktoruna giderken diye hatirliyorum yanlis hatirlamiyorsam asidli birseylerdi, bu yüzden devam ettirmedim. Bende fransiz markalari seviyorum tatlim, caudalie ve avene en cok kullandiklarim, termalsuyu iceren ürünler genelde cildime iyi geliyor :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet aynen canim, bana da cilt doktorum önermisti Dermasence'i :). Ondan beri sürekli aliyorum bana cok iyi geldi. Belirttigin markalari daha önce hic denemedim bir bakmam lazim :)).

      Delete
    2. Dermasence ürünlerini birkaç eczaneye sordum fakat yokmuş.nerden bulabilirim?

      Delete
    3. Yurt disindan siparis verebilirsin, Almanya'da tüm eczanelerde var, Türkiye'de olmamasi sasirtti beni :/

      Delete
  3. canımcım cilt tiplerimiz aynıymış :) en gıcık olduğum şey alnımın yağlanması ne yazık ki :) bu arada bende gül suyu kullanıyorum ve gerçekten çok faydalı :) postunu çok sevdimmm şahane yazmışsın yine ;) öpüyorum güzellik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkürler güzelim, öpüyorum :)

      Delete

  4. Selamlar,

    blog keşif etkinliği ile blogunuzu ziyarete geldim ve çok sevdim resimler, anlatışın blog tasarımın harika bu arada banada beklerim :)

    mylittlemascara.blogspot.com.tr

    ReplyDelete
  5. 14 yaşındayım göz kremi kullanabilirmiyim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudecim zaten cildin tazecik, cok fazla bakim ürünü uygulamani önermem. Günlük bir temizleme jeli ve hafif bir nemlendirici kremin yeterli olacaginin düsüncesindeyim. Göz kremini simdi kullanmaya baslarsan 20 yasina geldiginde yetersiz gelmeye baslayacak, cildin daha yogun bir bakim isteyecek. Bence suan icin kesinlikle gerek yok. 20 yaslarinda nemlendirici göz kremleri kullanman en iyisi olacaktir diye düsünüyorum, 25 yasina geldiginde anti-aging'lere gecebilirsin. Kremler "önlemeyi" amaclar, ama vakitlice basla ki ters tepmesin. :)

      Delete