Sac Bakim Rutinim / Hair Care Routine

22 August 2014

Merhaba güzellerim,

sac bakimim hakkinda o kadar mail aldim ki, bir 'rutin' yazisi yazmaya ve tek bir yazi seklinde tüm sorulariniza deginmeye karar verdim.

Öncelikle saclarima iliskin birkac cümle söyleyeyim: Düz ve asiri ince telli olduklarindan, yipranmaya oldukca müsaitlerdi. Cok cabuk kiriliyorlardi, üstelik hacim problemi de yasiyordum. Ancak benim sac problemlerim cidden ince telli olduklarindan dolayiydi, sacimda boya gibi kimyasal hicbir sey yok. Kendime göre dogru ürünleri kesfedince bu problemler yok oldu. Tabii ki ince telli olmalarini degistiremedim, bu genetik, ancak daha saglikli, güclü, isiltili ve biraz daha hacimli saclar elde etmem mümkündü. Suan sacimda tek bir kirik dahi yok, bu yüzden halinden cok memnunum. Kullandigim tüm ürünleri ve metodlarimi yazinin devaminda bulabilirsiniz.

Sac yapim: ince telli, düz.
GENEL: Aslinda rutinim, saclara iliskin verdigim 10 ipucu yazimda belirttigim faktörlerden olusmakta. Sacimi mümkün oldugunca az isiya maruz birakiyorum; düzlestirici veya masa kullanmiyorum, kurutmak icin ısısı ayarlanabilen bir fön kullaniyorum. Bunun yani sira, fazla yikama yiprattigi icin, saclarimi haftada iki kez yikiyorum. Sac kesimi konusuna gelirsek, en son 6 ay önce kestirdim. Sık sık sac kestiren bir insan degilim. Ama kiriklariniz varsa mutlaka kestirin, baska türlü bunlardan kurtulmaniz mümkün degil. Renk konusuna deginmem gerekirse daha önce de söyledigim gibi, sacimda boya bulunmuyor. Bana göre herkesin dogal sac rengi, kendine en yakisanidir, o yüzden lütfen kizlar, siyah saci sariya boyamayin(!). Ancak yine de daha acik sac renklerine özeniyorsaniz, bunu sacinizi yipratan kimyasal maddeler yerine papatya suyuyla deneyin. Ise yarayacaktir.


Gelelim kullandigim ürünlere..


Korkmayin korkmayin, hepsini bir anda kullanmiyorum. Kimi her yikamada, kimi ise belirli araliklarda kullanilan ürünler. Hadi bunlara biraz detayli göz atalim..

SAMPUAN: Saclarimi sampuanlamak icin Wella Professionals'in ince ve normal saclar icin olan Brilliance sampuanini kullaniyorum. Bu ürün aslinda boyali saclar icin, ancak üzerindeki 'microlight crystal complex' yazisi ilgimi cekti ve aldim. Kokusu mis gibi kuaför salonu kokuyor, tuhaf bir anlatim olsa da siz anladiniz beni eminim :). Etkisine gelirsek aslinda gayet memnunum. Saclari kesinlikle temizliyor, ama cidden daha canli mi gösteriyor? Bilemiyorum.. Bitince tekrar alacagimi düsünmüyorum, uygun fiyata da isini gören bircok sampuan var. 
Derin temizleme sampuani olarak da Swiss-o-Par'inkini kullaniyorum. Bu ürün, bittikce tekrar aldigim ve asiri memnun kaldigim bir üründür. Sactaki silikonu dahi temizliyor ve tüm styling maddelerinden arindiriyor. Bu ürünü her iki veya üc yikamada bir ve maske uygulamadan önce kullaniyorum.

MASKE: Sac maskesi olarak iki haftadir Syoss'un Keratin Hair Perfection maskesini kullaniyorum. Bunun kokusu tek kelimeyle müthis! Aslinda bu ürüne ihtiyacim yoktu, ancak ambalajinin güzelligi ve üzerindeki keratin yazisi beni etkiledi, böylece almis bulundum. Etkisine gelirsek ben bunu her sac yikamada (haftada iki kez) sampuanlamadan sonra kullandim. Saclarimi yumusacik ve cidden isiltili yapti. Yikamadan sonra, abartmis olmadan, sampuan reklamlarindaki ipeksi sac havasini verdi, üstelik kokusu ertesi sabah da yogun bir sekilde saclarimdaydi. Bana göre tek mankosu, paraben ve silikon icermesidir. Ancak silikonu cikaracak derin temizleme sampuanim oldugundan pek de sorun olmadi. Sunu da belirtmem gerekir, bu ürünü kullandiktan sonra saclar daha hizli yaglaniyor. Suanlik memnunum, ancak bittiginde tekrar alir miyim bilmiyorum. Swiss-o-Par'in argan yagli kürü sanirim daha iyiydi.

YAGLAR: Gelelim saclarima iliskin en iyi sonuclari elde ettigim ürünlere! Iki haftada bir kullandigim saf hindistan cevizi yagi, sac bakimimda vazgecilmezim. Saclarimi dogal bir yolla güclendirdi ve parlaklik kazandirdi. Bu ürüne iliskin kapsamli bir yazi yazmistim, okumak icin buraya tiklayabilirsiniz.
L'Oréal'in Mucizevi Yagini da her yikamadan sonra nemli saclarima cok az bir miktar olmakla iyice yediriyorum. Bu da ekstra parlaklik ve ipeksilik kazandiriyor. Kapsamli yazisi icin buraya. Her iki üründen de asiri memnunum.

ISIYA KARSI KORUMA: Heat protector olarak L'Oréal'in ürününü uzun süredir kullaniyorum ve cok memnunum. Kurutmadan önce nemli saclarima sıkıyorum ve biraz bekletiyorum. Ardindan gönül rahatligiyla kurutabiliyorum. Bu ürünü düzlestirici ve masa kullanmadan önce de kullanabilirsiniz. Saclarinizin kirilmasini önleyecektir. Sunu da belirteyim, bu ürünü kullanmaya basladigimdan beri saclarimin kirilmadigini fark ettim.

SPREYLER: Saclarimi sabitlemek icin, ihtiyac duydugumda, L'Oréal veya Syoss'un sabitleyici sac spreylerini kullaniyorum. Her ikisi müthis bir kokuya ve sabitleme gücüne sahip. Saclari yapistirmadan, olmasi gerektigi yerde kalmalarini sagliyorlar, üstelik dogal bir isilti da kazandiriyorlar. Her ikisini de tavsiye edebilirim.

KURUTMA MAKINESI: Kurutmak icinse Braun Satin Hair 7 fönünü kullaniyorum. Iyi bir fön arayisindaysaniz, kesinlikle buna göz atmanizi öneririm. Iontec sayesinde saca parlaklik kazandiriyor, üstelik sicaklik kontrolü sayesinde de sacinizin sagligini koruyor. Bu kurutma makinesiyle saclarima ekstra parlaklik ve hacim kazandiriyorum.












Umarim tüm sorularinizi bu sekilde cevaplayabilmisimdir. Sunu göz önünde bulundurmaliyiz; ürünler benim saclarimda olumlu etkiler gösterdi diye herkeste ayni olacak diye bir sey yok tabii ki. Herkesin sac yapisi farklidir, bu yüzden belki daha iyi, belki daha az etkili olacaklardir. Sizin sac bakiminda vazgecemediginiz ürünler neler?

Eylem

22 comments :

  1. harika olmuş canım ama biz şimdi kaş rutinini de isteriz bayıldım vallahi. bu arada saçların da çok ışıltılı maşşşalllaaah nazar değmesin :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkürler yasemincim, utandiriyorsun beni :D

      Delete
  2. Ouf caaanım ne kadar güzelsiiiin maşallahhhhhhhh ve ne kadar emek dolu bir yazı yine :))) ipadim bozuldu bir mimini yapamadım kuzucum bu hafta sonu özeneceğimmmm. Sevgilimin ipadini alıp söööz :)))) öpüyorum çook ve yazılarına bayılıyorummmm :****

    ReplyDelete
    Replies
    1. Canim benim, cok tesekkürler o senin güzelligin :). Heyecanla bekliyorum yazini!

      Delete
  3. Canim benim ne guzelsin sen oyle ! Saclarnda sahane gozukuyor :)) bende bir sac bakim postu hazirlamstm ilerleyen gunler icin tamamiyle tesaduf oldu ;) su lorealin yagindan cok memnunun bu arada bende. Opuorum seni :**

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkürler güzelim benim. Ay o zaman seninkini de merakla bekliyorum :)).

      Delete
  4. Saçların çok hoş gözüküyor :)) Bende yakın zamanda saç bakım rutini yazısı düşünüyordum :)

    ReplyDelete
  5. Cok güzel bir yazi olmus canim! Benim saclarima kokosöl iyi gelmemisti, bende yemeklere kullanip bitirmistim hatta :D Khadi markasini hic duydunmu, Amla sac yagini aldim simdi bir süre onu deniyecegim.Benim saclarimda ince telli ama düz degil, dalgali ve hatta nemlendirici ürünler kullandigim zaman kivir kivir oluyor :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aa öyle mi? Hindistan cevizi yagi iyidir aslinda neden iyi gelmedi ki :/ Hayir canim markayi hic duymadim, denedikten sonra mutlaka tecrübelerini bildirmelisin :)

      Delete
  6. Su gibisin ya güzelliğe bak yazıda çok detaylı canm eline sağlıkk. benim saçları görsen ince telli olduğuna dua edersin saçlarının :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkürler, utandiriyorsunuz beni valla :D Bence sansli insanlardan birisin, ben de kalin telli olmalarini isterdim. Daha dolgun ve hacimli duruyorlar :)

      Delete
  7. Saçların ayrı güzelmiş sen ayrı güzelmissin :) Maşallah nazar değmesin fıstık ♡

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkürler canim, o senin güzelligin :)

      Delete
  8. Canım çok güzel bir post olmuş, ben de yakın zamanda ince telli röfleli olan saçlarım için bir saç bakım postu yazmayı düşüyordum. Önüme böyle güzel bilgilerin olduğu senin bu postun çıktı. Çok güzel hazırlamışsın eline sağlık!:)

    ReplyDelete
  9. Çok hoş bir yazı olmuş :)

    ReplyDelete
  10. Bende çok ısıya maruz bırakmıyorum çok ısı yıpratıyor
    SAçların ve sen çok hoşsun :))
    bende bloğuma beklerim http://sedefilemodamakyaj.blogspot.com.tr/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesinlikle öyle, aslinda kurutmasak cok daha iyi olacak, ama o zamanda iyi olmuyor :) Tesekkürler güzelim, gelirim tabii.

      Delete
  11. Merhabalar ne kadar güzel bir blogunuz var ve ben yeni keşfediyorum. Hindistan cevizi iyi iş çıkarıyor gerçekten. Boyatmama konusuna katılıyorum. Yalnız katılmadığığm tek yer var nacizane, saçları haftada iki yerine üç kez yıkayabiliriz. Yıkama ne kadar gecikirse o kadar saç diplerinde yağ birikip saç köklerinin nefes almasını engellediği için saçlarımız dökülüyor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yorumunuz icin cok tesekkürler :). Son kisima dikkat cekmeniz aydinlatici olmus.

      Delete