SUNDAY TALK: Stres, 90'lar, Iliskiler

10 May 2015

Selam millet,

bugün makyajdan bakimdan bahsedesim yok, bunun yerine sizinle, yani tam olarak seninle bir kahve esliginde laflamak istiyorum. Yazinin devamina tiklamadan önce sen de al kahveni veya cayini, yaslan arkana ve bu Pazar günü benim icin ayirdigin birkac dakikada günün stresinden uzaklas.

Bloga ugradiysan muhtemelen bos vaktin var, sıkılıyorsun veya dört gözle yazi yazmami bekliyorsun (bunu yapan var mi ki? :P). Her ne nedenle olursa olsun yolun buraya düsmüs, dünyanin neresinde olursan ol bu satirlara ulasmissin. Cayini kahveni al hadi, ben 'devam' kisminda bekliyorum.



Ya aslinda su an burada olman cok enteresan bir durum, mucize bir nevi. Dünyanin gittikce kücülmesi sana da tuhaf gelmiyor mu? Iletisim kolaylasti, internet hayatimizda hizla büyürken dünyamiz kücüldü. Bize getirdigi avantajlarin yani sira dezavantajlari da var bana göre. Tamam uzakta olan sevdiklerimizle cok rahat görüsebiliyoruz, merak ettigimiz seyleri hemen google'layabiliyoruz, hayatimizi ciddi anlamda kolaylastiriyor. Ama söyle bir düsünürsek, hayal kurma özelligimizi yavas yavas kaybediyoruz sanki. Örnek olarak söyle söyleyeyim; diyelim ki Avustralya'ya hic gitmedik, bu yerle ilgili kafamizda kendi resmimizi cizmek yerine aciyoruz interneti hemen arastiriyoruz nasil bir yer, neler var, neler yok. Bu anlamda dünya kücülmüs oldu bana göre, cünkü her yeri birkac tiklamayla görebiliyoruz artik. Oysa daha önce hic görmedigin bir seyi kesfetme duygusu apayridir, bu, biz farkinda olmadan elimizden alindi aslinda.

Cocuklugumu düsünüyorum bazen, ve cidden o zamanlari özlüyorum. O saskinligi, o heyecani, o meraki. Cocukken dünya o kadar büyük geliyor ki insana, kocaman da hayalleri oluyor. Ben mesela hep ucmak isterdim, bir gün gercekten ucabilecegime inanirdim. Hayir yani ucan bir insan gördün mü de ucabilecegini düsündün dersen, hayir görmedim, ama hayal gücüm vardi. Olmayan bir seyi de oldurabiliyorduk biz 90'li cocuklari olarak. Simdiki cocuklara bakiyorum ve üzülüyorum. Onlarin elinde olan bir sey degil, sistem onlarin hayal gücünü kücültüyor. Hepsi büyümüs de kücülmüs sanki. Ya birakin bari cocuklar cocuk kalsin, cocukluklarini doya doya yasasinlar. Her sey zamaninda güzel, ama dinleyen kim? 

90'lar demisken, bak yine icim isiniverdi. Ne güzel yillardi ya, 80'leri de görmek isterdim, ama kacirmisim napalim. Aslinda ben ne yapiyorum 2015'te ya? Benim 15. yüzyilda yasayip simdiye coktan ölmüs olmam gerekirdi. Gecmise özel tutkum var, ne bileyim anilarla dolu bir hayatim olsun isterim hep. Her seyi kayitta tutarim, hatiralar biriktiririm, fotograflar saklarim. Bilmem nedendir benim bu gecmise olan tutkum. Belki ulasilmazlik..

Gecmis ve gelecek, arasinda bir de bugün var. Bugünümüzü iyi degerlendirmeliyiz, gecmise tuglalari tek tek tasimali, geride bir seyler birakmaliyiz. Elbet bir gün cografyanin bir parcasi olarak ölümsüzlesecegiz.

Insanoglu tam anlamiyla mucizevi bir canlidir. Gecenlerde bir postumda, cilek tohumlari ektigimden bahsetmistim, topraktan yesil yesil baslarini cikarmaya basladilar bile. Ya cok kücük bir olay söyle bakarsak, ama beni düsünmeye itti. Bir avuc topraktan mucize dogdu, yakinda meyve verecek. Bu düsünce öyle güzel ki, biz insanlar da güzelligimizin farkinda olsak hayat cok daha güzel olurdu. Kendi degerimizi bildigimiz kadar cevremizin, taniyip tanimadiklarimizin da degerini bilsek, saygi duysak. Birakin herkes kendi istedigini yapsin, herkes sizin verdiginiz meyveyi vermek zorunda degil. 'Ben elma verdim o neden armut veriyor'a geliyor aslinda tüm meseleler. Herkesin tohumu ayni mi ki, ayni meyveyi versin? Herkes ayni suyla mi beslendi, ayni havayi mi soludu?..

Kisaca isine bakacaksin!

Söyle de bi' durum var, sen yine ne kadar iyi olursan ol, elestirecek bir seyler bulacaklardir elbet. O zaman da bu yol benim yolum diyebilmeli insan, ister kosarim, ister emekleyerek giderim. Su an bunu okuyan sen, kendini gücsüz hissettiginde, herkes üstüne geldiginde, kendinden baska kimseye hesap vermek zorunda olmadigini aklina getir. Aynaya baktiginda vicdanin rahatsa, kendi yüzüne bakabiliyorsan gerisi umrunda olmasin. Ha dogru yaparak yine kaybediyorsan, birak dogrularinla kaybet. Karsilikli bi' cay iceriz olur biter.

Bu arada bu ara cidden baya yogunum ya, is güc bitmiyor hic. Bir de bende söyle bir huy var, her seyin hemen olmasini istiyorum, bugün aklima gelen yarina kalamaz aninda olmali. Bu da beni bir hayli strese sokuyor. Ama insana baski lazim bazen, örnegin ben baski altinda olunca 5 isi ayni anda yapabiliyorum. Bir sekilde günün sonunda bütün islerimi halletmis oluyorum. Ama streste olmayinca ve bolca vaktim olunca bir isi bile dogru düzgün yapamiyorum nedense :D. Insanoglu tuhaf ya..

Neyse cok uzun bi yazi oldu, o konudan bu konuya atlarken ne kadar yazdigimi fark etmemisim. Buraya kadar okuduysan valla helal olsun sana. Yorum kismindan bana cevap vermek istersen elimde kahvemle bekliyorum. Acik sohbet, düsüncelerini görüslerini paylasabilirsin. :)

Son olarak tüm meleklerimizin anneler günü kutlu olsun!

Sevgilerimle,
Eylem

18 comments :

  1. Ben evde oturup canı sıkılan ve senin dediğin gibi dört gözle yazı bekleyen biriydim. Bu güzel sohbet için teşekkür ederim canım. Çok güzel bir yazı olmuş.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Canim ben tesekkür ederim, cok öpüyorum :)

      Delete
  2. Çok güzel bir yazı olmuş, bende ara sıra makyajdan uzaklaşıp kendimden birşeyler yazmayı çok seviyorum. ^-^ Hatta sen paylaştıktan sonrada ben paylaşmışım bu tür yazımı. Ellerine sağlık :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sagol güzelim, o zaman senin yazini da okuyalimmm :)

      Delete
  3. ne de güzel yazı böyle hem güldürdün hem düşündürdün öyle haklısın ki Eylem'im dünya küçülürken bizler için de kayboluyoruz. Bende kendi kahvemi aldım buradan sana eşlik ediyorum :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Canimsin sen, afiyet olsun kuzum benim. Öyle ya, yazarken cok garipsedim sanki kendi etrafimizda dönüp duruyoruz, ne basi var ne sonu.

      Delete
  4. Sonuna dek okudum ve evet yeni bir yazını görünce hemen okuyasım geliyor. Sen hep yaz, biz hep okuyalım ��

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaa ne tatlisin, kahvemin sekeri oldun su an. Ne mutlu yazilarim seni keyiflendiriyorsa. :)

      Delete
  5. valla aldım elime kahvemi keyifle okudum çok güzel bir yazı, içten buldum. şu aklına koyduğunu hemen yapma yarına bırakmama huyu ben de de var sinir bozucu ama dayanamıyorum hemen yapmalıyım diyorum e bu de evet yorucu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkür ederim canim benim, cok sevindim. O huy yok mu o huy, insani bes dakika rahat birakmiyor. :)

      Delete
  6. Müthiş bir yazı okudum şu an elimde kahve ile :)
    Öpüyorummmmmmm kocaman :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne güzel canim benim begenmene cok sevindim, ben de öpüyorum coook. :)

      Delete
  7. Keyifle okudum... ve çoğuna katılıyorum, 90'lardan sonra çocukluk bitti bence.. günümüz çocuklarına bende çok üzülüyorum, kendi çocuğum olursa teknolojiden mümkün olduğunca uzak tutmayı düşünüyorum, daha çok doğada oynayıp keşfetmesinle ilgilenicem, Allah o günleri nasip ederse :) Bu arada bende stres altında daha iyi çalışıyorum canım, bol zaman olunca nasılsa zaman var deyip sonunda bir çok iş birikiyor günün sonunda elde çok az iş olmuş oluyor... Ara da böyle düşüncelerini akıt bize, sevdim bu postu ben :)

    Sevgiler!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesinlikle canim, cocuk dedigin dogada oynar, neden teknolojiyle genis hayal dünyalarini kisitliyorlar anlamiyorum hic. Postu sevmene de ayrica sevindim güzelim benim, tesekkürler. :)

      Delete
  8. Cooooook güzel bir yazi olmus tatlim, cok severek okudum! Banada ilham oldu, belki bende yazarim öyle aklimdan gecenleri, yogun günlerde bazen bir 15 dakika ayirip aslinda böyle yazmak lazim, rahatlar insan, ben senin yazini okurken bile rahatladim. Ve 90lar! Ey gidi günler! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkür ediyorum vivaam. Yaz tabii, senin yazilarini da zaten severek okuyorum böyle ara sira düsüncelerini aktarirsan ne de güzel olur. :)

      Delete
  9. içinden geçenleri ne guzel de dile getirmissin Eylemim , samimi, yalin ve sicacik gerçekten sohpet eder gibi kahvem yok elimde ama senin kahve fincanina bayildim bu arada

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cansin sen, cok tesekkür ederim. O zaman bir dahaki sefere kahveni ben ismarliyorum! :)

      Delete