INCELEME: MAC Fix+

17 May 2015

Herkese merhabalar,

kozmetik asiklari icin MAC denildi mi akan sular durur. Kendi adima konusmam gerekirse su ana kadar kullandigim, denedigim MAC ürünlerinin hepsinden memnun kaldim, hicbiri beni hayal kirikligina ugratmadi. High-end markasi olmasina ragmen ürünlerin fiyati yine de bir Chanel veya Dior kadar yüksek degil. Fiyatinin hakkini veren, kaliteli ürünler kullanayim diyorsaniz kesinlikle bu markanin ürünlerine göz atabilirsiniz.

Bu yazimda MAC'in olmazsa olmazlarindan olan Fix+'tan bahsedecegim. Benim icin bu ürün, bir sabitleyiciden daha fazlasidir!


Genel: Fix+, MAC'in Prep+Prime serisine ait bir solüsyondur ve makyaj sabitleyici ve ferahlatici spray olarak gecmektedir. Kisaca bu ürün, icerdigi minerallerle cildi rahatlatmayi, dengelemeyi ve makyaji sabitlemeyi vaat etmekte. 100 ml'lik boyunun fiyati ise 20,50 Euro (64 TL) ve MAC satilan her yerden temin edilebilmektedir.


Kullanim: Fotograflarda gördügünüz, Fix+'in bu yil icerisinde yenilenmis olan ambalajidir. Sisenin kendisine daha mat bir görüntü kazandirilmis, yazilar icinse beyaz tercih edilmis. Cok da güzel olmus. Bunun disinda pek bir seyin degismis oldugunu söyleyemeyecegim. Bu ürünün ambalajinda en sevdigim özellik ise kilit mekanizmasidir. Bu sekilde akma gibi bir durum kesinlikle meydana gelmiyor ve ürünü cantanizda da yaniniza alabiliyorsunuz.

Sisenin icinde bulunan sivi ise renksiz, seffaf bir solüsyondur. Yapisi cok ince, bu yüzden de ciltte yapis yapis bir his birakmiyor. Ürünün kokusu cok hafif ve ferah, kesinlikle rahatsiz edici degil. Uygulandiginda kokusu zaten ucup gidiyor.


Özellikleri: Gelelim en önemli kisma, ürünün özelliklerine! Basta dedigim gibi, ferahlatici ve sabitleyici bir spray olarak geciyor. Ancak bence bu ürün multi-fonksiyonel bir üründür ve bu iki özellikten fazlasina sahiptir! Madde madde neler yapabildigini inceleyelim..

1) Sabitleme
Sabitleme konusunda acikcasi o kadar basarili oldugunu söyleyemeyecegim. Makyajimi yaptiktan sonra 30 cm uzakliktan yüzüme bir iki fıs sıkınca makyajimin kaliciligini minimum uzatiyor, ancak bu öyle aman aman bir durum da degil. Sirf sabitleyici özelligi yüzünden almak istiyorsaniz bosverin derim, cünkü ben büyük bir fark göremedim.

2) Ferahlatma
Icerdigi mineraller, yesil cay, salatalik ve papatya sayesinde cildi gercekten ferahlattigini ve rahatlattigini söyleyebilirim. Fondöten uygulamak istemediginizde sadece bu solüsyonu uygulayip saglikli güzel bir isilti elde edebilirsiniz. Bu konuda gercekten cok basarili!

3) Cildi Hazirlama / Baz
Ben bu ürünü, makyajimi yapmadan önce bir önceki maddede bahsettigim ferahligi elde etmek icin uyguluyorum. Bu sekilde cildimi makyaja en iyi sekilde hazirladigimi düsünüyorum, yani bir nevi baz olarak kullaniyorum. Özellikle cildinizde kuruluklar ve pullanma varsa tam bir kurtarici olacaktir.

4) Pürüzsüzlük + Glow
Gelelim üründeki en sevdigim özellige, sirf bu özelligi icin bittikce tekrar tekrar alinmaya deger! Makyaji yaptiktan sonra 30 cm uzakliktan yüze uygulandiginda inanilmaz bir freshlik kazandiriyor. Bilirsiniz, makyaj ilk yapildiginda henüz ciltle birlesmemis ve kabuk gibi olur. Hatta daha kötüsü, sabitlemek icin pudra uyguladiysaniz pul pul, pütür pütür, mat bir görüntü olusur. Mat bir cilt sizi hem oldugunuzdan daha yasli, hem de hastaymissiniz gibi gösterir. Fix+ ile bu matligi ve pullu görüntüyü aninda ortadan kaldirabilirsiniz! Bunun icin makyajinizi yaptiktan sonra yüzünüze bir iki fıs uygulayin ve cildinize harika bir glow/isilti kazandirin. Sunu da söylemeden gecmeyeyim, isiltidan kastim simli, yapay bir isilti degil kesinlikle, tam anlamiyla dogal, saglikli bir isiltidir.

Ancak bu konuda yine dikkat edilmesi gerekir. Yagli bir cilde sahipseniz, T-bölgeniz gün icinde daha hizli parlayacaktir. Bunu da yag dengeleme kagitlariyla veya arada sirada t-bölgenize transparan pudra uygulayarak önleyebilirsiniz.

5) Farlarin Rengini Belirginlestirme
Fix+'in bir diger özelligi ise pigmentasyonu az olan farlarin rengini belirginlestirmesidir. Bunun icin fari uygulayacaginiz fircaya solüsyondan sıkın ve nemli fircayla fari alip göz kapaginizda dagitin. Renklerin bu sekilde daha yogunlasacagini göreceksiniz! Üstelik farin kaliciligini da uzatiyor ve gün icinde dagilma, bulasma olmuyor. Siyah bir fari Fix+ ile uygularsaniz eyeliner olarak da kullanabilirsiniz.


Bu görselde sol tarafa fari, kuru bir fircayla uyguladim. Gördügünüz gibi neredeyse hic belli olmuyor bile. Sag tarafa ise ayni fari, fircayi Fix+ ile islatip da uyguladim ve gelin görün ki far daha yogun ve belirgin!


Sonuc olarak Fix+'i tavsiye eder miyim? KESINLIKLE!

Herkesin makyaj koleksiyonunda bulunmasi gereken bir üründür bana göre. Fiyati yüksek olabilir, ancak uzun süre dayandigini söyleyebilirim. Öyle hemen biten ürünlerden degil kesinlikle. Üstelik multi-fonksiyonel oldugundan her sey icin kullanabilmektesiniz. 

Kusursuz bir makyajin son dokunusudur Fix+!


O halde herkese sabitimsi bir gün diliyorum,
Eylem

25 comments :

  1. Eylem yazı o kadar güzel olmuş ki.Fix+'ı bu kadar düzenli ve detaylı anlatan başka yazı var mı emin değilim.Çok beğendim.Emeğine sağlık :) Sanırım deneme amaçlı seyahat boyunu alıp deneyeceğim.Sevgiler :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkür ederim Öznur, senin yorumlarin beni her seferinde mutlu ediyor. :)

      Delete
  2. Çok güzel bir anlatım olmuş canım. Ben de kendisini yeni kullanmaya başladım. Tek kelime ile müthiş. Bugüne kadar neden almamışım diyorum kendi kendime.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkür ederim güzellik, aynen ya umarim asla satistan kalkmaz. :)

      Delete
  3. Bende seviyorum bunu, tavsiye ederim herkese:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bir kere alan bir daha birakamiyor herhalde, öyle bir ürün. :)

      Delete
  4. Valla bi Mac mağazasına gitmiş ürünü kurcalamış kadar oldum çok güzel inceleme olmuş :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkür ederim caniim, begenmene cok sevindim. :)

      Delete
  5. harika bir yazı olmuş canım bende cok severek kullanıyorum yorumları okuyanlara benımde tavsiyemdir :)

    ReplyDelete
  6. Özelliklerinden çok güzel detaylı olarak bahsetmişsiniz, bende bu ürünü severek kullanıyordum fakat farların rengini belirginleştirme özelliğini yeni keşfettim, hemen deneyeceğim!

    ReplyDelete
  7. Sayende bu ürünü alacağım Eylemcim :) Çok merak ettim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gönül rahatligiyla tavsiye edebilirim, belki basta seyahat boyunu alip deneyebilirsin. :)

      Delete
  8. Merhaba, bu ürünü araştırırken bir tarif buldum. 3 ölçü gliserin ile 1 ölçü gül suyundan oluşan karışımında aynı işi çıkarttığı, üstelik çok daha ucuza malolduğu yazıyordu. Fix+ almadım, kıyaslama yapamam ama bu karışım bahsettiğiniz özellikleri bence de yerine getiriyor. Belki denemek isteyenler olur diye yazmak istedim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aa cok güzel, denemek lazim! Tarif icin tesekkürler! :)

      Delete
    2. Çok özür dilerim, yorumum yayınlanınca farkettim, ölçüleri ters vermişim, 3 ölçü gül suyu, 1 ölçü gliserin olacak doğrusu.

      Delete
  9. Cok guzel bi yazi olmus gercekten :) internetteki diger yorumlarda sadece makyaji sabitlemiyo a cildi rahatlatiyo gibi yuzeysel incelemer oluyordu sadece, o yuzden pek ilgimi ceken bi urun degildi. Ama bu yazidan sonra en azindan kucuk boyunu alip deneyebilirim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Canim cok tesekkür ederim, begenmene sevindim! Aynen, kücük boyunu alip deneyebilirsin. Ben de ilk basta amaan hicbir seye yaramiyormus diye almayi erteledim durdum, ama artik onsuz olmaz diyorum. :)

      Delete
  10. Çok merak ettim, kesinlikle alacağım bu ürünü! Benim de gün içinde T bölgemde yağlanma oluyor, onu da dediğin gibi yağdengeleme kağıtlarıyla hallederiz :) Güzel bilgiler için teşekkür ederim canım!

    Sevgiler,
    www.sezence.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben tesekkür ederim canim, kesin tavsiyemdir gönül rahatligiyla alabilirsin. :)

      Delete
  11. İşte tam da aradığım yazı ! Bayıldım bu incelemeye, zaten Fix Plus'da gözüm vardı şu an tamamen iştahım kabardı mutlaka alacağım :)

    ReplyDelete
  12. evet kesinlikle hemen bitmiyor :)) bende de uzun zamandir mevcut. ama bak farlar icin hic kullanmamistim. bunu denemeliyim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesiiin denemelisin, cok fark ediyor. :)

      Delete