FILM ÖNERISI: Incir Receli 2 (Spoiler Icermez)

17 October 2014

Merhaba arkadaslar,

bugün makyajdan, modadan biraz uzaklasip, yerli sinemaya yönelecegiz. 

Dün Istanbul'da galasi olan Incir Receli 2 Türkiye genelinde bugün vizyona giriyor. Enteresan olan, Avrupa'da dün, yani 16 Ekim'de vizyona girmis olmasi - o yüzden filmi ben dün izleme sansi buldum! Galasindan önce izledigim ilk film oldu bu :D, hatta direkt ilk seansina gittigim icin sanirim genel olarak izleyen ilk kisiler arasinda yerimi aldim.

Merak etmeyin, henüz izlemeyenleri göz önünde bulundurarak, detaya girmeden, kisaca bahsedecegim :).


Genel: Incir Receli 2, 2011 yilinda vizyona giren ilk bölümünün devami oldugundan, ilkini izlemeden 2'ye gidilmesini kesinlikle tavsiye etmiyorum. Filmin tadina varmak icin ilk bölümü izlemis olmak sart - bunu söylemis olayim. 

Konu: Fazla detaya girmeden kisaca filmin konusundan bahsedelim; sevdigi kadini kaybetmis olan Metin (Halil Sezai), uzun süreli ve agir bir yas dönemine girer. Bu dönem icerisinde Metin, Gizem (Safak Pekdemir) ile tanisir ve icerisinde eskinin de izleri olan yeni bir hikaye baslar - "herkesin bir hikayesi vardir.."

Kisisel Yorumum: Bayildim! Senaryo, oyunculuk, secilen mekanlar ve sarkilar tek kelimeyle muhtesem, hatta daha iyi de olamazdi diye düsünüyorum. Filmle birlikte Istanbul'a bir kez daha asik oldum, hatta Galata Kulesi manzarali sahnelerde icim gitti, ilk ucakla Istanbul'a gitmeyi düsünmedim degil. Halil Sezai'nin seslendirdigi parcalar ise sahneleri mükemmel bir sekilde tamamlamis. Oyunculuk deseniz Halil Sezai'ye denilecek laf yok, o kederli adami ne de güzel canlandirmis, adam resmen o anlari yasamis! 
Bana göre bu filmde özellikle Safak Pekdemir ve güzelligi dikkat cekiyor; öyle bir parlamis, öyle bir göstermis ki kendini, izleyici olarak hem kendisine hem de canlandirdigi karaktere hayran kaldim. Elbette diger oyuncularin hakkini yememek lazim, tek bir kusur bulamadim. Her birini tebrik ediyorum!

"Filmde en cok begendigin, seni en cok büyüleyen sey neydi?" diye sorsalar kuskusuz sözler derim! Eve gelir gelmez aklimda kalan sözleri, renkli not kagitlarina yazdim ve calisma masamin üstüne yapistirdim. Siir degmis filmlere bayiliyorum dogrusu.
Galata Kulesi sahnesi: "1500 yıl önce gemiciler için fener kulesi olarak yapılmış. Sonra başka birisi eline geçirmiş, esirler için zindan yapmış. Esirler bırakmış kendini gövdesinde, o içine atmış. Başka biri yangın kulesi yapmış, yangın habercisiyken iki kez cayır cayır yanmış, yine yıkılmamış. Biri gelmiş rasathane yapmış, deprem habercisiyken iki deprem görmüş, yara almış, yıkılmamış. Bir fırtına çıkmış kubbesi uçmuş. Beş savaş görmüş, onbeş yara almış, yıkılmamış. Şimdi onun yanında başka bir şeye içilirse söyle, ona içelim.."
Incir Receli 2'yi herkese siddetle tavsiye ediyorum! Sirf o sözleri duymak, sarkilari dinlemek icin bile girilir bu filme. Mükemmel senaryosuyla seyirciyi büyülemeyi basaran nadir filmlerden biri. Üstelik yerli olmasi da beni ayriyetten gururlandiriyor. Ben her filmi sevmem, cok elestiren bir insanim bu konuda, ancak bu filme cidden bayildim, tam bir sanat eseri.

"Yolu uzun süre aska düsmemis bir adama denk gelirse yüreginiz,
calkalayin; zira dibine cökmüs olabilir seven yanlari.."



***

Filmi izlemis olanlar, sizin en begen(me)diginiz sey ne oldu?

Herkese incir receli tadinda güzel bir gün diliyorum.
Eylem

4 comments :

  1. incir reçelini çok seven biri olarak bunu da hemen izlemeye gitmeliyim yani :) haberim bile yoktu ki 2 den bu yazı için çok teşekkür ederim eylemcim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rica ederim güzelim ne demek. Kesinlikle izlemelisin! :)

      Delete
  2. merak ettigim bir filmdi ve yorumların sayesınde daha da cok merak ettım :) boyle bir sayfa ayırman ayrıca cok güzel olmus canım tebrık edıyorum :))

    ReplyDelete