CILT BAKIMI: Sivilcelere Karsi Acil Cözüm

16 September 2014

Merhaba arkadaslar,

ne hikmetse, sis ve kizarik bir sivilce en olmadik zamanlarda "ben buradayim" der. Neredeyse özel günlerin olmazsa olmazi diyecegim. Sivilcesiz gecirdiginiz özel randevu, dogum günü vs. varsa, secimlis insanlardan birisinizdir muhtemelen!

Hemen panige kapilmadan, bu yazimda sizlere kendi acil durum yöntemlerimden bahsedecegim. Bu yöntemler sayesinde, özel bir gününüzden önce cildinizde beliren bu 'nazarliktan' hizli ve efektif bir sekilde kurtulabilir, sivilcenizin iyilesme sürecini hizlandirabilirsiniz. Ertesi güne siskinlik ve kizariklik kalmayacak desem?



Sivilcelere karsi önlemlerden daha önce cilt bakimina iliskin yazilarimda bahsetmistim. Ancak meydana geldiklerinde oturup gecmelerini mi bekleyecegiz, yoksa iyilesmelerini hizlandiracak yöntemler var midir? Elbette var. Kendimin de olumlu sonuclar elde ettigi yöntemlerden bahsedip, sizlere en kisa zamanda sivilcelerinizden kurtulmanizi saglayacak cözümler önerecegim. Bu konuda uzman olmadigimi da belirtmek isterim, kisisel tecrübelerime yönelik önerilerdir bunlar. Tüm ciltler farkli oldugundan dolayi, farkli reaksiyonlar gösterebilirler, dolayisiyla herkes ayni sonuclari elde edemeyebilir.


1. KIL MASKESI
Bu maskeden ve özelliklerinden buradaki yazimda detaylica bahsetmistim. Kil maskesi, cildi yagdan arindirir ve gözenekleri derinlemesine temizler. Dolayisiyla ciltte matlasma da söz konusu olur. Özellikle T-bölgenizde yaglanma varsa, kesinlikle kil maskesi iyi gelecek, sivilcenizin iyilesme sürecini hizlandiracaktir. En iyi sonucu, maskeyi, yüzünüze buhar banyosu yaptiktan sonra uyguladiginizda alabilirsiniz.

2. GÜLSUYU
Her cilt bakimi yazimda belirttigim gibi burada da eksik olmamalidir. Tekrar tekrar söylüyorum, hakiki gülsuyu harika bir cilt tonigidir ve cildin asit/yag oranini dengeler. Maskeden sonra, cildinizi arindirmak icin bu tonigi uygulayabilirsiniz. Gülsuyu hakkinda yazdigim detayli yaziyi buraya tiklayarak bulabilirsiniz.

3. CINKO MERHEMI
Cinko merhemini tüm eczanelerden uygun fiyata temin edebilirsiniz. Ben bu merhemi 3,75 Euro'ya satin almistim. Sivilce olusacagini hissettigimde önlemek, olustugunda ise iyilesme sürecini hizlandirmak icin bir pamuklu cubuk yardimiyla direkt sivilcenin üzerine sürüyorum. Gün icerisinde istediginiz kadar uygulayabilirsiniz. Özellikle gece yatmadan önce söz konusu olan noktalara bolca uygulayip, üzerine bir yara bandi yapistirirsaniz en efektif sonucu elde edebileceginizin altini cizmek isterim. Kesinlikle tüm yüzünüze uygulamayin, cünkü bu merhemin kurutucu bir özelligi var, dolayisiyla cildinizin nemini alir ve kurumasini saglar. Bu yüzden sadece sivilcelerin üzerine uygulamanizda fayda var.

veya

4. CAY AGACI YAGI
Bu yag da cinko merhemi gibi kurutucu bir özellige sahip oldugundan, sivilceyi kurutur, kizarikligi ve siskinligi giderir. Her iki ürünün de bu konuda etkili oldugunu söyleyebilirim. Uygulanislari da aynidir. Herhangi birini tercih edebilirsiniz.

***

Ben bu adimlari dikkate aldigimda, ertesi gün sivilcem neredeyse yok olmus oluyor. Kizarikligi kesinlikle geciyor, siskinligi ise inmis oluyor. Bu yöntemler sayesinde, kisisel tecrübelerime dayanarak söylüyorum, sivilcenizin iyilesme sürecini efektif bir sekilde hizlandirabilirsiniz. Umarim siz de ayni sonuclari elde edersiniz. :)

Sizin yöntemleriniz neler? 
Yorum olarak birakirsaniz okuyucular ve benim icin cok faydali olacaktir.

Sevgilerimle
Eylem

8 comments :

  1. merhaba eylem hanim.bu guzel yazi icin oncelikle tesekkurler :) sizinle bir sey paylasmak istedim.benim de bir cok bayan gibi T bolgem yagli evet.yuzumde arada cikan sivilciler ve birkac iz disinda da cok bir problemim yok.ama gogus ve sirt dekoltemde sorun yasiyorum ben.gecen hafta 2 farkli dr.a gittim ve roaccutane tedavisi onerdiler.ama biraz korktum tabi :( bi arkadasmn yonlendirmesiyle baslicam sanirim.sizin tavsiyeniz ya da bi bilginiz var mi sormak istedim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhabalar, ben tesekkür ederim :). Öncelikle buna iliskin bir yazi yazmistim, oraya bir göz atin derim belki de isinize yarayacak tüyolar bulabilirsiniz: KUSURSUZ BIR DEKOLTE ICIN 8 TÜYO

      Ayni tüyolar elbette sirta da uygulanabilir. Bunlar dogal yöntemlerdir, hicbir yan etkisi olmaz. Yüz bakiminizda uyguladiginiz ürünleri dekoltenizde de uygulayabilirsiniz. Asiri sivilceye yönelen bir cildiniz varsa muhtemelen yagdan arindirmaniz gerekir öncelikle. Bu konuda kil maskeleri ve peelingler oldukca etkilidir. Daha önce denemediyseniz, bunlari denemenizi öneririm. Ve tabii ki altin kural bol su icmek! - ve gülsuyu, gülsuyu, gülsuyu.

      Delete
  2. Birkaç gün önce cildiyeye gidip sivilce tedavisine başladım ve bu önerilerinizide birlikte uygulayacağım.Çok faydalı ve güzel bir yazı olmuş,ellerinize sağlık:)

    ReplyDelete
  3. Kil maskesi ve cay agacı yağı vazgecilmez zaten :) bu yazı bır cok kısı faydalı olacagına emınım ellerine saglık canım :)

    ReplyDelete
  4. ayhh evet canım çok haklısın beklenmedik anda bir de böyle alnının ortasında çıkar yaa kabus gibi :)) tüyolar şahane yine :) öpüyorum

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet ya, sanki o güne özel programlanmis gibi :D Tesekkürler güzelim, ben de öpüyorum seni.

      Delete