SAC BAKIMI: Parlak ve Canli Saclar Icin TEA TIME

17 August 2014

Merhabalaaar,

bildiginiz üzere sac bakiminda kimyasal ürünler yerine, dogal yöntemlere basvurmayi tercih ediyorum. Saclara iliskin verdigim bircok tüyolar var, yöntemlerin linklerini yazinin alt kisminda bulmaniz mümkün. 

Bir diger yöntemi de bu yazimda sizlerle paylasmak istiyorum: tea time. 'O ne be?' dediginizi duyar gibiyim. Evet, tam da düsündügünüz sey; saclar icin cay vakti. Cayin saglik acisindan yararli oldugunu biliyoruz, bu yararlardan biri de, saclarin cay ile yikanmasindan sonra saclara dogal parlaklik ve rengine canlilik kazandirmasidir. Tabii ki her sac rengi icin ayri caylar kullanilmasi gerekir, bunlardan da ilerleyen cümlelerde bahsedecegim.


ETKI:
Öncelikle kisaca etkilerinden bahsetmek istiyorum. Bu yöntemi ilk duydugumda pek inanasim gelmemisti acikcasi, ama denemekte sakinca görmedim ve mutfaga dogru yola koyuldum. Uygulamadan sonra saclarima bir göz attim ve ta taaam; saclarim gercekten parlaklik ve hacim kazanmisti! Sunu da belirtmem gerekiyor ki, sacimda boya yok, dogal rengindeler. Ancak cay, dogal rengini de canlandirmayi basarmisti. Koyu kahverengi saclarim daha isiltili ve canli duruyordu gercekten. Bunu, ben disinda fark edenlerin de söylemesiyle kesinlestirebildim. Renk acisindan cok minimum bir koyulasma vardi, o yüzden sari saclilar koyu sacta uygulanan cayi belki de uygulamamalidir. Cayin verdigi yogunluk, rengin daha canli ve saglikli görünmesini sagladi. Üstelik bu renk, bir de parlaklikla desteklendi mi müthis bir sekilde isigi reflekte ediyor.

UYGULAMA:
Gelelim hazirlanis ve uygulamasina..
1. Kahverengi/siyah sacta siyah cay, sari sacta papatya cayi, kizil sacta rooibos cayi (kirmizi cay), hizli yaglanan sacta ise nane cayi kullanilmakla, sac rengine göre 3 yemek kasigi cayi 300 ml kaynar suyla karistirin ve demlenmesini bekleyin.
2. Sacinizi sampuanla yikayin ve durulayin. Yumusatici, kür gibi ürünler bu asamada kullanmayin, sadece sampuan yeterli. 
3. Cay, nemli saca daha iyi nüfuz edebildigi icin hazirladiginiz sogumus/ılık(!) cayi, saclariniz daha nemliyken üzerine dökün ve iyice yedirin.
4. Eski bir havluyla (lekelere dikkat!) sacinizi sarin ve 20 dakika bekletin.
5. Cayi sacinizda beklettikten sonra soguk suyla, hicbir ürün kullanmadan sadece durulayin. Soguk su ekstra parlaklik kazandiracaktir.


Iste bu kadar! Saclarinizi her zamanki gibi kurutup, sekillendirebilirsiniz. Siyah cay, koyu saclari parlatacak ve canlandiracaktir, papatya cayi sari saci parlatacak ve rengini dogal bir sekilde acacaktir, rooibos cayi ise kizil saclarin daha canli görünmesini saglayacaktir. Umarim bu yöntem yarariniza dokunur ve memnun kalirsiniz. Daha önce deneyenler, tecrübelerini yorum olarak birakabilirler. Bu, denemek isteyenler icin de yararli olacaktir. :)

Sevgilerimle

10 comments :

  1. Çok faydalı bir yazı olmuş ellerine sağlık, en kısa zamanda siyah çayı deneyeceğim :)

    ReplyDelete
  2. Cok güzel bir tavsiye! Bende daha yeni okumustum ama denememistim, bir alman yazmis internete anneannesi 2 poset siyah cayiyla böyle senin tavsiye ettigin gibi duruluyormus sacini ve kadin yaslanip öldügünde bile bir beyaz saci yokmus, beyazlarada iyi geliyormus yani. Mutlaka deniyecegim, sagol senin tarifin icinde :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rica ederim güzelim, begenmene sevindim :)

      Delete
  3. Papatya çayını biliyordum ama siyah çayın ve digerinin böyle etkileri olduğunu bilmiyordum aklımda bulunduracagim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Denemeden insan inanamiyor :) Papatya cayi/suyu sacin rengini dogal bir yolla acmak icin harika cidden.

      Delete
  4. cok guzel bir tavsiye bunu deneyecegim:)

    ReplyDelete
  5. Her zamanki gibi harikasın tatlım :) ellerine saglık :)

    ReplyDelete