QUICKTIPS #3: 5 Adimda Saglikli ve Beyaz Disler

03 August 2014

Ortadan baslayarak, sol ikinci disimde, dis doktorunda
yaptirdigim kücük bir dis süsü (tasi) var.
Merhaba güzellikler,

kendim icin konusmam gerekirse, biriyle konusurken ya gözlerine, ya da agzina, dolayisiyla dislerine odaklanirim (deli miyim acaba? ツ). Böylelikle dislerin, asiri dikkat cekmesinden dolayi, bakimi oldukca önemlidir. Elbette estetigin yani sira, saglik acisindan da gereklidir bu. Ilgilenmediginiz takdirde, kisa sürede kücük agri ve sizlamalarla kendilerini belli edecekleri ne yazik ki hayatin bir gercegidir. 

Bu yazimda sizlere, dislerinizin daha beyaz ve parlak görünmesine iliskin kücük tüyolar verecegim. Elbette beyazligi kimsenin gözünü alacak kadar kuvvetli olmaz, ki aksini iddia etmek yalan olurdu, ancak saglikli ve güzel bir gülüs icin kesinlikle bu tüyolarin ise yaradigini söyleyebilirim.

Öncelikle, bu tarz yazilarda belirttigim gibi bu konuda ne uzmanim, ne de dis hekimiyim. Tüyolar tamamen günlük rutinimde kendi uyguladiklarimdan ve olumlu etkiler elde ettiklerimden olusmakta. Bunun yani sira lise döneminde, sirf meraktan, Almanya'da bir dis hekiminin yaninda staj yaptim ve ona dayanan ufak tefek bilgiler de mevcut elbette. Bu kadar ön bilgi yeterli, gelelim tüyolara..

Tüyolari kategorilere ayirarak anlatmanin daha dogru ve anlasilir olacagini düsünüyorum.  O yüzden ilk olarak günlük uygulamalarimdan bahsederek, özel uygulamalar ve dogal yardimcilar ile devam edecegim. Bahsedecegim konu oldukca kapsamli oldugu icin sanirim yazi biraz uzun olacak.

GÜNLÜK DIS BAKIM RUTINIM

1. Disleri uygun bir macunla fircalamak, dis bakiminin en temel kuralidir. Ben, sabah uyandiktan ve aksam yatmadan önce, dislerimi günde iki defa olmak üzere fircaliyorum. Ancak hemen yemek sonrasinda dis fircalamanin sakincali olabilecegini de belirtmek isterim; bazi besinler asitlidir ve bunlari tükettikten sonra dislerimizi fircalamamiz, dislerin asinmasina sebep olabilmekte. Yemekten en az yarim saat sonra fircalamanizi öneririrm. 'Ikisi bir arada' ürünlerini tercih etmedigim icin, sabahlari Aronal'i dis eti korumasi icin, aksamlari ise Elmex'i cürüklere karsi koruma icin kullaniyorum ve doktorumun önerdigi bu macunlardan asiri memnunum. Sunu belirtmem gerekiyor; bu ürünler disi beyazlatma vaadi vermiyor. Verenlerden de, dislere cok agresif olduklarindan dolayi, uzak durulmalidir. Ki zaten temizleme disinda ise yaramiyorlar, yani bunlarla bir beyazlik vs. elde etmeniz mümkün degil. En azindan dislerinize daha soft olan bir macun tercih etmeniz, dis minesine zarar gelmemesi acisindan cok yararli olacaktir. Ben de bu iki ürünü kullanmaya baslamadan önce olumlu sonuc almaksizin whitening macunlari kullaniyordum, ancak Aronal/Elmex ikilisini kullanmaya basladigimdan bu yana anlam vermedigim bir beyazlik fark ettim acikcasi. Bu beyazligi, disin güclenmesine borclu oldugumu düsünüyorum.

2. Dis ipiyle, fircayla ulasamadiginiz yerleri temizlemek de oldukca önemlidir. Bu ip sayesinde dis araliklariniza ulasabilir ve cürümeye oldukca müsait olan bu alanlari kolayca temizleyebilirsiniz. Bunu da günde iki defa uygulayabilirsiniz.

3. Agiz bakim suyu ile agzi calkalamak ise bakimda atacaginiz son vurus olacaktir. Bunun icin, Listerine'in ürünlerini aci buldugumdan dolayi, Elmex'in cürüge karsi agiz bakim suyunu kullaniyorum ve cok memnunum. Bunu, dislerimi fircaladiktan sonra 2 dakika agzimda calkaliyorum ve süper kapsamli, piril piril bir bakim ve agizda fresh bir his elde etmis oluyorum. Bunlari her gün uygularsaniz, dislerinizin cürümesinin en ufak ihtimali dahi olmaz. Ayrica bu calkalama suyu sayesinde dilinizin üzerinde bulunan, cürüge ve kötü kokuya sebebiyet veren bakterileri de öldürmüs olursunuz. Bu üc noktayi uyguladiginizda dislerinizin parladigini ve daha "kaygan" oldugunu fark edeceksiniz.

ÖZEL UYGULAMALAR

4. Haftada bir uygulanan dis jelleri. Normal rutinimin yani sira haftada bir defa uygulanan jellerde Elmex gelée favorimdir (ne bu Elmex sevdasi diyeceksiniz, ancak ürünlerinden cidden cok memnunum, sponsorum olmadigini belirtmek isterim bu noktada). Bu jellerin, yogun Fluorid icermesinden dolayi haftada bir defa uygulanmasi uygun görülmüstür. Soguga ve sicaga hassasiyet gösteren disler bu sayede güclenir, üstelik cürük olusumu da engellenir. 

5. 6 ayda bir doktor kontrolü ve temizleme. Dis doktoruna sadece agriniz oldugunda görünmeyin, 6 ayda bir genel kontrol yaptirin. Böylelikle hem erken müdahaleye imkan vermis olur, hem de dislerinizi temizletebilirsiniz. Bu uygulamada dis taslari ve sararmalar temizlendigi icin dislerinizde daha beyaz bir görünüm elde edersiniz.

[Simdi bahsedeceklerimi kendim uygulamiyorum, tasvip de etmiyorum. Sadece sizi bilgilendirme amaciyla deginecegimi belirtmek isterim;

• Bleaching. Dis doktorunuzda özel bleaching uygulamasiyla dislerinizi birkac tonda beyazlatabilirsiniz. Ancak bu uygulama oldukca pahalidir ve zararsiz degildir; dis etinizde ve dis minesinde ciddi hasarlar meydana gelebilmektedir. Bu sayede disleriniz soguga/sicaga karsi hassaslasabilir. Zaten hassas dislere sahipseniz, bu uygulamadan uzak durmanizi tavsiye ederim.
• White Strips. Bir diger beyazlatma metodu ise bircok güzellik gurusu tarafindan önerilen White Strips'tir. Bu beyazlatma ürünü, dis doktorunda yapilan beyazlatma isleminden daha hesaplidir ve evde yapilabilir. Yogun hidrojen peroksit icermelerinden dolayi satistan alinmislardir, ancak internetten Blend-a-med, Crest ve Onuge markali stripler siparis etmeniz hala mümkündür. Ise yariyorlar mi? Yariyorlar, evet. Ben denemedim ancak bircok deneyen arkadasim oldu. SONUC OLARAK kimisinin disleri uygulamadan sonra asiri hassaslasti, kimisinde ise hicbir olumsuz etki meydana gelmedi. Bu kisiden kisiye degisiyor anlasilan, denemek isteyen deneyebilir. Bana göre dis sagligi, görsellikten önce geldigi icin yine de tavsiye etmiyorum. Illa beyazlatmak istiyorsaniz, dislerinizi bir hekime yaptirmaniz daha güvenli olacaktir. ]

DOGAL YARDIMCILAR VE ÖNLEMLER

1. Kahve, cay ve sigara sarartiyor! Kafein iceren icecekler, dislerin zamanla sararmasina neden olur. Bu baglamda ya az tüketmeye özen gösterebilir, ya da bir pipet yardimiyla tüketebilirsiniz. Böylelikle icecegin dislerle direkt temasi önlenmis olur.

2. Sararmis dislere yag terapisi! Özellikle belirtiyorum, söz konusu distan gelen etkenlerden dolayi sararmis disler ise, bu metod olumlu bir etki gösterecektir. Islem icin herhangi bir soguk pres yagi alabilirsiniz, örnegin evde bulunan aycicegi veya zeytin yagi. Agziniza bir yemek kasigi yag alip, 20 dakika boyunca calkalayin ve dislerinizin arasinda gezdirin. Bu islemden sonra agzinizi soguk suyla yikayin. 1-2 hafta hergün tekrarladiginizda dislerinizin beyazlastigini göreceksiniz ve bu tamamen dogal bir yöntemdir. Sararlamalari sökmesinin yani sira, dis etine iyi gelmekte ve agzin icini nötrlemekte, dolayisiyla kötü kokulari da önlemekte. Bu terapiyi ben de belirli araliklarda tekrarliyorum ve zor oldugunu da biliyorum (mide bulantisi vs.), ancak dayanirsaniz gercekten etkili oldugunu söyleyebilirim (bkz. Ayurveda: Gandusha).

3. Karbonat (kabartma tozu) yerine cilek! Cogu sitede karbonat ve limon karisiminin disleri beyazlattigi iddiasini görmeniz mümkün, ancak bu, dis sagligi acisindan cok sakincalidir. Hem dis minesini tahris edebilir, hem de disinizin cizilmesine sebep olabilir. Böylesine sakincali ve (bana göre) ise yaramayan bir metod yerine cilekli terapiyi deneyiniz. Cilegi catalla ezip, bununla bir firca yardimiyla dislerinizi fircalayin. Dislerinizin birkac uygulama sonra beyazlastigini göreceksiniz. Ancak ne kadar sagliklidir degildir tartismayacagim.

4. Sekersiz sakiz! Örnegin öglenleri cogumuzun dis fircalamaya vakti olmuyor. Yemeklerden sonra sekersiz bir sakiz cignemeniz dislerinizi temizleme ve bakteri olusumunu bir nebze de olsa önleme acisindan gayet etkilidir. Tabii ki dis fircalamayi tamamen birakmamalisiniz.

5. Disinizin dogal rengini kabullenin. Son olarak disinizin dogal görünümüne yönelmek istiyorum. Genetik olarak beyaz dislere sahip degilseniz, bunlari ne kadar ugrassaniz da beyazlatmaniz mümkün degildir. Bu ugrasla dislerinize sadece zarar vermekle kalmaz, dis minesinde kalici hasarlara da neden olursunuz. Dis etkenlerden gelen bir sararma söz konusu ise elbette dislerinizin eski beyazligina, belirttigim kriterleri dikkate aldiginiz takdirde, kavusmaniz mümkündür.

***

Umarim verdigim tüyolarin yararini görürsünüz. Elbette herkeste ise yarayacak diye garanti veremem, ancak genel bakimdan ve kücük tüyolardan bahsettigim icin, düzenli uyguladiginizda olumlu etkiler elde edeceginizden eminim. 

Bu baglamda herkese isil isil bir gün diliyorum
Eylem

8 comments :

  1. Diş süsü müthş duruyo bn de düşünyorm yaptrsam mı diye şimdi daha çok istedmm sayende:D buarada elmex nerede satılıyo?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bence de cok zarif duruyor :) Elmex ürünlerini eczanelerden temin etmen mümkün.

      Delete
  2. yağ ile beyazlatma yöntemini ilk kez duydum gerçekten ilginçmiş deneyebilirim :) bu arada blogumda bir çekiliş var katılmak istersen beklerim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet ilginc bir yöntemdir, üstelik ise de yariyor. Denemeni tavsiye ederim. :)

      Delete
  3. Çok bilgilendirici bir yazı olmuş dişlerin de çok güzel insan bende ıstıyorum oluyor:))elmex merak ettım bende deniyeceğim..kahve çok içiyorum belkı faydası olur:(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Canim, cok tesekkür ederim. Kahve ve benzeri iceceklerin meydana getirdigi sararmalari kafana takma, degindigim dogal yöntemlerle de bunlari kolayca giderebilirsin. Ama elmexi dene bakalim, ben cok memnun kaldim. :)

      Delete
  4. Güzel bilgiler ,teşekkürler.

    ReplyDelete
  5. güzel öneriler
    teşekkürler

    ReplyDelete