Makyaja Yeni Baslayanlar Icin Tavsiyeler

28 August 2014

Herkese merhabalar,

makyaja yeni baslayanlar icin bir kolaylik olacagini düsündügüm bu yazimda, sizlere neler almaniz gerektigini ve bunun icin hangi ürünleri tavsiye ettigimi ele alacagim. Yeni baslayanlarin bu konuda fazla para harcamak istemeyecegini düsündüm ve bu yüzden bütcenizi zorlamayacak ürünler secmeye dikkat ettim. Ürünlerin performansinin, fiyatindan cok daha üstünde olmasi temel kriterim oldu böylece. 

Bu yaziyi bir 'checklist' olarak kullanabilirsiniz. En önemli ve makyaj yaparken olmazsa olmazlari yazinin devaminda bulmaniz mümkün. Lafi fazla uzatmadan, hadi baslayalim.. 




YÜZ ICIN:

BB Krem - L'Oréal Nude Magique BB Cream: 
Makyaja yeni baslayanlar icin fondötenden önce renkli bir nemlendirici kremi tavsiye ederim. Bu, hem cildinizi besleyecek hem de cilt tonunuzu dengeleyecektir.

Kapatici - Maybelline Fit Me Concealer: 
Göz alti morluklarinizda, sivilcelerinizde vs. rötuslar yapabilmeniz icin iyi bir kapaticiya ihtiyaciniz olacaktir. Üstelik cildinize bununla aydinlik da verebilirsiniz.


Bronzer - Rival de Loop Bronzer (02 golden sun): 
Bu marka Rossmann'in markasidir ve uygun fiyata cidden harika ürünler sunuyorlar. Bronzer da onlardan birisi. Yüz hatlarinizi ortaya cikarabileceginiz iyi bir pudradir.

Highlighter - Rival de Loop Baked Highlighter: 
Bu ürünle cildinize saglikli bir glow verebilirsiniz ve ön plana cikmasini istediginiz bölgeleri vurgulayabilirsiniz.

Pudra - Essence Fixing Compact Powder: 
Transparan olan bu pudrayla gün icinde yaglanmaya yönelen cildinizi matlastirabilir, makyajinizi sabitleyebilirsiniz. Cidden harika bir üründür.

Allik - Catrice Blush (030 Love&Peach): 
Catrice'in alliklari oldukca uygun fiyatlidir, performanslari ise fiyatin cok daha üstündedir. Yogun pigmentli olduklarindan dolayi cok az bir miktar yeterli oluyor.

GÖZ BÖLGESI ICIN:

Rimel - Maybelline Falsies Volum' Express Mascara: 
Kirpiklerinizi birbirine yapistirmadan, daha uzun ve dolgun gösteren iyi bir rimeldir. Makyajinizda asla eksik olmamalidir.

Eyeliner - Rival de Loop Liquid Eyeliner: 
Gelmis gecmis en iyi eyeliner'dir bana göre. Ince fircasi sayesinde uygulamasi da oldukca kolay.

Far - Catrice Absolute Nude Far Paleti: 
Makyaj yapmaya yeni basliyorsaniz hafif nude ve kahve tonlarini tercih etmenizi öneririm. Bu sekilde kücük hatalardan kacinmis olursunuz.

Kas Kalemi - Catrice Eyebrow Pencil: 
Kaslariniz seyrek ise bir kalem yardimiyla doldurabilirsiniz. Tabii ki fazla basinc uygulamadan, cok hafifce.

Highlight - Rival de Loop Automatic Lipliner  (10 natural)
Bu ürün aslinda bir lipliner'dir, ama ben bunu cok farkli birsey icin kullaniyorum. Mat ve cilt tonumdan birkac ton daha acik oldugundan, bununla göz pinarlarimi ve kaslarimi ön plana cikarabiliyorum. Kisaca highlight amacli kullaniyorum.

Far Bazi - Rival de Loop Eyeshadow Base: 
Farinizin daha kalici olmasini saglayan, hatta rengini de daha yogun bir sekilde ortaya cikaran iyi bir bazdir. Farinizin, göz kapaginizin üzerindeki cizgilere dolmasini da önlüyor ayni zamanda.

DUDAKLAR ICIN:

Renkli Nemlendirici - Maybelline Baby Lips (Cherry Me): 
Baby Lips'lerin bircok rengi mevcuttur. Bunlar hafif renk veren, ayni zamanda dudaklarinizi nemlendiren harika ürünlerdir.

Renkli Nemlendirici - Clinique Chubby Stick (11 two ton tomato): 
Ayni sekilde bu da bir renkli nemlendiricidir, ancak Baby Lips'ten daha yogun pigmentler iceriyor ve nemlendiriciligi de daha yogun bana göre. Her iki ürün de makyaja adim atmak icin harikadir.

FIRCALAR VB.:

Kirpik Kivirici: 
Göz makyajinizi tamamlayacak ve kirpiklerinizi daha hacimli görünmesini saglayacak bir üründür.

Buffing Brush: 
Hafif sivri bir fircayla hem kontür yapabilir, hem highlighter, hem allik, hem de pudranizi uygulayabilirsiniz.

Blending Brush: 
Göz makyajinizi dagitmak ve harika bir bitiris elde etmek icin bir blending fircasina ihtiyac olacaktir.

***

Umarim makyaja yeni baslayanlar icin faydali bir post olmustur. Bunlar makyajin temel malzemelerdir ve günlük makyajinizda fazlasiyla yetecek, özellikle fiyat-performans acisindan memnun kalacaginiz ürünlerdir. 

Herkese kusursuz bir gün diliyorum,
Eylem

25 comments :

  1. muhtesem bir yazı olmus yenı baslayanlara bu yazıyı mutlaka onerecegım canım ellerine saglık :) makyajformulleri-ecem yazıcı

    ReplyDelete
    Replies
    1. Canim benim cok tesekkür ederim. Öpüyorum seni.

      Delete
  2. Çok güzel bir yazı olmuş emeğine sağlık..

    ReplyDelete
  3. Ayy her şeye eveeeet tamamm ama o kirpik kıvırıcıdan feci ürküyorum henüz hiç deneyimlemedim ;))(((

    ReplyDelete
  4. babylips ve rdl far bazi bendede var :) Fit Me Concealeri bugün rossmannda ucuzlamis diye alacaktim son anda vazgectim, senin yazindan sonra tekrar alsammi diye düsünüyorum :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bana sorarsan cok basarili bir concealer, bende cizgilere oturmuyor. Denersen hata yapmis olmazsin :).

      Delete
  5. Yine sahane mi sahane bir yazi yazmissin canim :)) eminim makyaja yeni baslayanlara cok faydali olacaktir ;)

    ReplyDelete
  6. Essence Fixing Compact Powder'ı dün alıcaktım, bilgi almak için görevliye sordum fakat ben ondan daha çok bilgiye sahipmişim. Göz altını aydınlatmak için alıyorlar dedi... Sonra almaktan vazgeçmiştim ama madem harika bir ürün en kısa zamanda alacağım :) Çok güzel bir yazı olmuş :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaa ne? Göz altini aydinlatmak icin mi? :D Bence harika bir ürün, görevini kesinlikle yerine getiriyor - sabitlemek ve matlastirmak icin tabii. Aydinlik göremedim ben :D :)

      Delete
  7. Makyaja yeni başlamadım ama çok faydalı bir yazı olmuş yeni bilgiler edindim, sevindim. Teşekkür ederiz:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Faydali olmasina asil ben sevindim, tesekkürler :).

      Delete
  8. merhaba ben sizi buse terim sayesinde tanıdım keşke önceden tanısaymısım lütfen bana yardım edin.
    ben makyaj konusnda sıfırım ne ne içindir pek bilmem
    ruj rimel bb krem tek bildiğim ha birde tonik nemlenddiriciler
    far kullanmak istiyorum ama hangi fırça hangi sürüş şeftal ve kahve tonları süper
    dha sonra kapatıcı ama doğal olan ya da kolay kullanabileceğim
    bana yardım edin bilgiizle lütfen :)
    not: garnier loreal the body shop maybeline kullanamıyorum
    teşekkürler
    sğlıcakla kalın :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Öncelikle hosgeldiniz :). Blogumdaki "Makyaj Uygulamalari" sekmesinde belirli teknikler bulabilirsiniz. Örnegin yüz hatlarinizi nasil ortaya cikarabileceginize, belirli bölgeleri vurgulayip, belirli bölgeleri ise arka plana atabileceginize iliskin teknikler vardir burada. Burada bahsi gecen ürünlerin de ne ise yaradigi, bu yazilarda anlatilmistir zaten.

      Bir diger sorunuz ise kapaticiya iliskindi. Kapatici olarak (belirttiginiz markalar haricinde) MAC'in Pro Longwear kapaticisini tavsiye edebilirim.

      Özellikle bilmek istediginiz birsey varsa elbette e-mail yoluyla da bana ulasip, sorularinizi yöneltebilirsiniz. Kesinlikle elimden geldigince yardimci olmaya calisirim.

      Umarim bu sekilde sorunuz cevaplanmis olacaktir. :)

      Delete
  9. bu ürünler cilt rengini oldugundan koyu gösterir mi kapatıcı göz ve yüz içn ayrı mı olmalı

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hayir koyu göstermez, cilt tonunuza en yakin tonu olan ürünü secmeniz gerekir. :)

      Delete
  10. kapatıcı ve makyaj bazzı aynı şey mi efendim yüze aydınlık ve hç makyaj yokmuş hissini neile verebiliriz ve ben üniversiteli oldum artık makyaj yapmaya karar verdim ve sizi buldum .) ama ilk yapışım olacaak doğal ne gibi ürünler bulabilirim teşekkürler teşekkürler teşekkürler :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kapatici ve makyaj bazi ayni sey degildir. Baz, makyajin kaliciligini uzatir ve akmamasini saglar. Yani bir "zemin" olusturur. Kapatici ise "kusurlari", yani lekeleri, kizarikliklari, morluklari vs. kapatmanizda yardimci olur.

      Bu yazida belirttigim ürünler dogal bir makyaj icin uygun olacaktir :).

      Delete
  11. Bir kez daha bayıldım sana canımmm her yerde sıkı bir takipçinim artıkk :) Sadece concealer lar ile ilgili yazabilir misin ? Göz çevresindeki renk degişikliği ya da morluklar çoğu kişinin ortak sorunu .. Türkiye de rahatça bulunabilecek hem uygun fiyatlı hem yoğun kapatıcılık özelliği olan ürünlerr gibi .. Tekrar eline sağlık :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bu güzel yorumun icin cok tesekkürler Gizem! Elbette concealer ile ilgili ayri bir post hazirlayabilirim. Cok öpüyorum.

      Delete
  12. tebrkler cnm gerçekten cok iyi yazı olmuş kolay gelsin:)

    ReplyDelete
  13. kirpik kıvırıcı kullanamayanlardanım

    ReplyDelete