MAKYAJ: Gözleri Optik Olarak Büyütme Teknigi

01 August 2014

© Google Images
Herkese merhabalar,

büyük gözler her zaman büyüleyici ve etkileyici olmustur. Ne yazik ki herkes dogustan iri gözlere sahip olamiyor. Ancak kozmetikte hersey mümkün!

Bu yazimda sizlere, gözlerinizi kolayca büyük gösterebileceginiz tüyolar verecegim. Bu göz büyütme teknigiyle, kücük gözleri daha büyük gösterebilir, uykulu gözleri "acabilir" ve daha etkileyici bir görünüm elde edebilirsiniz. O halde baslayalim..




YAPILMAMASI GEREKENLER:
Öncelikle yapilmamasi gerekenlerden bahsetmek istiyorum. Kücük gözlere sahip olanlar, kesinlikle siyah bir kalemle gözün cevresine cizgi cekmemelidir. Bu, gözü oldugundan daha kücük ve basik gösterir. Ayni zamanda kücük gözlerde koyu renkler tercih edilmemelidir ve daha cok bej ve beyaz gibi acik renklere yönelinmelidir. Göz kapaginin üstüne ise tek bir tonda far uygulanmamalidir, hele ki koyu bir ton ise. Elbette bu sekilde hosunuza gidiyorsa yapabilirsiniz, ancak gözünüzü büyütme amaciyla degil, cünkü bu uygulamalar gözü oldugundan daha kücük gösterir ve arka plana atar. Siyah kalem cekmekten vazgecemiyorsaniz, bunu eyeliner olarak gözün altina degil de, üstüne cekmenizi öneriririm. Büyük bir fark elde edeceginize eminim.


YAPILMASI GEREKENLER:
Simdi gelelim gözlerimizi makyajla nasil büyütebilecegimize. Bunun icin ahim sahim ürünlere hic de sahip olmaniza gerek yok. Siyah bir eyeliner, bej veya beyaz tonunda bir göz kalemi, highlighter (aydinlatici) ve 3 tonda, acik-orta-koyu olmak üzere, ayni renk kategorisinden göz fari. Bu malzemelerle kolayca harikalar yaratabilirsiniz. Daha önce de dedigim gibi, kücük gözlerde cogunlukla acik renkler tercih edilmelidir. Simdi anlatacagim teknikte ben kahverengi tonlarini tercih ettim, elbette farkli renkler de uygulayabilirsiniz. Günlük, belki de daha acik renkler tercih etmeniz uygun olacaktir. Gece makyaji icin ise koyu renkler tercih edilebilir. Göz rengine yönelik, koyu bir göz rengine sahipseniz yine acik renkler uygulayiniz. Renkli gözler ise koyu renklerle vurgulanabilir.

Teknigin dijital olarak uygulanmis görseli. Üzerine tiklayarak
büyütebilirsiniz.

Bu görseli kendim düzenledim, ve görün ki ilkiyle karsilastirildiginda cok daha iri bir göz ortaya cikmis. Bu arada, görsel icin kusuruma bakmayin, bilgisayardan anca bu kadar oluyor :). Daha anlasilir bir anlatim olmasi icin görselde belirli bölgeleri numaralandirdim, böylece beni daha kolay takip edebilirsiniz. Gelelim uygulamaya..

(1) Highlighter: Gözlerin ic kösesine isilti veren veya mat bir highlighter (aydinlatici) uygularsaniz, gözlerinizi optik olarak acmis olursunuz. Bu konuda isiltili veya mat olmasi sizin tercihiniz olacaktir. Örnek ürünler: The Balm Mary-Lou Manizer, Urban Decay "Foxy"
(2) Acik tonda far: Gözlerin ic kösesinden gelen highlighteri acik renkte bir farla göz kapaginizin ortasina kadar devam ettirin ki keskin bir gecis olmasin. Ben, bu örnekte kahverengi tonlarina yöneldigim icin burada bej bir far uygulayabilirsiniz. Bu sekilde gözün ic kismi vurgulanir ve daha "acik" bir bakis elde edilir. Örnek ürün: Urban Decay "Tease"
(3) Orta tonda far: Göz kapaginin ortasindan baslayarak bitimine kadar orta tonda bir fari dagitin, ancak gecislerin yumusak olmasina dikkat edin. Örnek ürün: Urban Decay "YDK"
(4) Koyu tonda far: Göz kapaginizin dis cevresine ve göz bitiminizin alt kösesinden ortasina dogru en koyu renkte fari uygulayin ve iyice dagitin. Böylelikle gözün dis kösesi koyu, ic kösesi ise aydinlik olacaktir. Örnek ürün: Urban Decay "Busted"
(5) Bej/Beyaz renkte kalem: Gözün icine ise beyaz veya bej renkte göz kalemi uygularsaniz, gözün icini genisletmis, dolayisiyla büyütmüs olursunuz.
(6) Bej renkte kalem veya Highlighter: Kasin etrafini bej bir kalemle cizerseniz, kasinizi belirginlestirmis ve vurgulamis olursunuz. Bu sekilde daha düzgün ve dengeli bir görüntü elde edilir. Kaslariniz seyrek ise, kas renginize uygun bir kalem veya pudrayla bunlari doldurabilirsiniz.
(7) Eyeliner: Dilerseniz siyah bir eyeliner da uygulayabilirsiniz. Bu sekilde hem gözünüzü sekillendirmis olur, hem de eyelinerla cektiginiz kuyruk sayesinde gözü optik olarak uzatmis olursunuz.

***

Ilk ve ikinci görseli karsilastirdiginizda, aralarinda büyük bir fark oldugunu göreceksiniz. Ilki daha basik ve kücültülmüs görünürken, ikincisi daha orantili ve vurgulanmis duruyor. Görseli dijital olarak hazirlamama ragmen ne kadar canli durdugunu farketmemek mümkün degil. Bu teknik sayesinde hem "3 boyutlu" bir görünüm elde etmis olursunuz, hem de kücük gözleri optik anlamda büyütmüs, daha derin ve büyüleyici bakislar kazanmis olursunuz. Daha acik tonlarla elbette hafif bir makyaj elde etmek de mümkün. Bu baglamda önemli olan teknigidir. Renk konusu tamamen zevkinize kalmistir. 

Öyleyse herkese iyi bir gün diliyorum
Eylem

6 comments :

  1. waaow dijital olarak bile mütş görnyo tebrikler!! ♥(Y)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elimizden geldigi kadar :D Tesekkürler.

      Delete
  2. merhaba ben ters1köşe bloğu sahibesi Selin http://balansvemanevraa.blogspot.com.tr/ bana ait renkli şeylerin yer aldığı bloğuma bir süredir yazıyorum.sizin bloğunuzu da çok beğendim :) benim bloğuma da beklerim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkürler, begenmenize sevindim. Hemen göz atiyorum :)

      Delete
  3. çok güzel bir bilgilendirme olmus.elinize saglik:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkürleer, yararli olmasina cok sevindim :).

      Delete